Mersin’in Barok Dörtlüsü

Your browser doesn’t support HTML5

Devlet konservatuvarından dört kadın öğretim üyesinin kurduğu barok müzik topluluğu kentin ulusal ve uluslararası platformda tanıtımını ve müziğin birleştirici dilini entegrasyon için kullanmayı amaçlıyor.

Türkiye’nin sayılı barok kuartetlerinden olan topluluk Ocak ayında kuruldu. Kendisine destek veren Akdeniz Opera ve Bale Kulübü’nün (AKOB) adını aldı. "AKOB Mersin Barok Müzik Topluluğu" son konserini Mersin Arkeoloji Müzesi’nde verdi. Bir yıl içinde Mersin’in yanısıra İstanbul ve Tarsus’ta da dinleyici önüne çıktı.

Kuartet kemanda Isabelle Monique Kollo, viyolada Tuba Özkan, klavsende Aslı Demirağ ve viyolonselde Serçin Yatkın’dan oluşuyor. Dört müzisyen de Mersin Üniversitesi Devlet Konservatvarı’nda görevli. Tuba Özkan’a göre kuruluşları barok müzik aşkının eseri: “Hayat görüşlerimiz, müziğe ve sanata bakış açımız ortak bir noktada buluştuğu ve hepimiz barok müzik aşığı olduğumuz için bir ensemble kurmak istedik. AKOB da bizimle ortak çalışmak istedi ve bir yıldır devam ediyoruz.”

Tuba Özkan Mersin’in kendine özgü bir şehir olduğunu söylüyor: “Popülasyonu çok hoşuma gidiyor. Şimdi Suriyeliler de var hayatımızda ve bu renk bence. Buranın insancıl yaklaşımı, çok dinli, çok kültürlü popülasyonu bence her şeyin çözümü oluyor.”

Özkan konservatuvar için Suriyeli öğrenciler aradıklarını ama henüz bulamadıklarını söylüyor. “Suriyeli bir öğrencim olmasını çok isterim ben. Müzik o kadar birleştirici bir şey ki, aslında sanat öyle ama müzik özellikle muhteşem bir dil. İnsanların birbirini anlaması için en iyi yol bence. Bütün projelerimiz aslında bu birleştiricilik üstüne.”

Arkeoloji Müzesinde Barok Ezgiler

Kuartetin son konserine arkeoloji müzesi ev sahipliği yaptı. Klavsen sanatçısı Aslı Demirağ bu seçimin nedenini şöyle açıklıyor: “Hem tarihi hem de sanatsal dokusundan dolayı burayı tercih ettik. Çünkü barok biraz antik müzik gibi anılıyor artık yıllar geçtikçe, yüzyıllar ilerledikçe. Biz de biraz erken dönem klasik müzik severlerdeniz. O yüzden bu mekanı seçtik, ayrıca akustik olarak da çok güzel.”

Grup konserde Georg Philipp Teleman, George Frideric Händel, Giovanni Battista Pergolesi, Arcangelo Corelli, Jean-Philippe Rameau ve Antonio Lotti’den eserler seslendirdi. Aslı Demirağ 17. yüzyılda doğmuş olmasına rağmen bugünün müziğine yakın bulduğu için en çok Corelli’nin eserlerini sevdiğini söylüyor.

Dörtlüye zaman zaman Çiğdem Aladağ solist olarak destek veriyor. Mart 2017’den bu yana Akdeniz Üniversitesi Antalya Devlet Konservatuvarı’nda öğretim görevlisi olan Aladağ öncesinde Mersin Üniversitesi’nde görevliydi. Aladağ performansına daha özgür hareket alanı sağladığı için Rameau’nun eserini diğerlerden biraz daha farklı bir yere koyuyor ama tüm eserleri sevdiğini vurguluyor.

AKOB Mersin Barok Müzik Topluluğu önümüzdeki yıl konser trafiğini artırmayı hedefliyor. Bunun için AKOB desteğiyle ulusal ve uluslararası müzik camiasıyla temaslar sürüyor.